Gyesmellékes

Ha gyesen vagy, és már kevesled a garantált huszonezret, itt a helyed! Keressünk együtt megoldást! Ha tetszik a tartalom, tedd a könyvjelzők közé az RSS kapcsoló segítségével!

3 hónap, amely megváltoztathatja életed!

Értékem a Google szerint

Tedd a kedvencek közé

Címkék

állás (22) anya (27) főállású (17) gyes (26) mellékállás (17) mellékes (16) munka (25) munkavállaló (18) női (23) szerepek (21) Címkefelhő

Ajánló

Mennyit ér a nő 6

2008.01.07. 13:55 - Ányó

Címkék: munka szerepek anya állás érték értékek munkavállaló gyes mellékes mellékállás végzettség főállású munkamegosztás


Én is meghallgattam az előző bejegyzésben említett riportot.

A beszélgetések utáni levél szívbemarkoló. Számomra legalábbis.
Írója vívódik.
Jól tette-e, hogy a családja elvárásai ellenére nem tanult tovább, körülötte mindenki azt szajkózza, hogy ma már nem lehet érvényesülni papírok, diploma nélkül.

Nekem pl szerencsém van, mert a férjem nyitott gondolkodású ember, és "formálható a tudata", lásd pl a maga közgazdász agyával bebizonyította, hogy milyen értékes munkát végzek itthon, ami igenis pénzben is kifejezhető...

A korábban emlegetett "Mennyit ér a nő?" konferencia kapcsán egy civil levelezőlistán kialakult beszélgetésben írta ezeket egy ismerős.


Vagyis úgy gondolom, foglalkoztat sokunkat ez a kérdés.

Aztán ha jól emlékszem, ugyanő hívta fel a figyelmünket egy Népszabadság cikkre is.


VÉGTELENÍTETT MŰSZAK
A gyermeküket otthon nevelő nők havi több százezer forint értékű munkát végeznek
 (Népszabadság, 2006.09.12.)
Ha osszeadnánk azoknak a munkaköröknek az időarányos fizetését, amelyeket a gyermeket otthon nevelő nő betölt, százezrekre rúgna a végeredmény. Nagyszülők nélkül ennek egy részét valóban ki is kellene adni.

 

Tárgy: számla

A számla

Egy este, amikor anya a vacsorát főzte, 11 éves fia megjelent a
konyhaajtóban kezében egy cédulával. Furcsa, hivatalos arckifejezéssel nyújtotta át a cédulát az anyjának, aki megtörölte kezét a kötényében és elkezdte olvasni azt:

 
 

- a virágágyás kigyomlálásáért: 500 Ft
- a szobám rendberakásáért: 1000 Ft
- mert elmentem tejért: 100 ft
- mert 3 délutánon át vigyáztam a kishúgomra: 1500 Ft
- mert kétszer ötöst kaptam az iskolában: 1000 Ft
- mert mindennap kiviszem a szemetet: 700 Ft
Összesen: 4800 Ft .

Anyja kedvesen ráemelte fiára tekintetét. Rengeteg emlék tolult fel benne.
Fogott egy tollat és egy másik cédulára ezeket írta:

 

- mert 9 hónapig hordtalak a szívem alatt: 0 Ft
- az összes átvirrasztott éjszakáért, amit a betegágyad mellett töltöttem: 0 Ft
- a sok-sok ringatásért, vigasztalásért: 0Ft
- könnycseppjeid felszárításáért: 0 Ft
- mindenért, amit nap mint nap tanítottam neked: 0Ft
- minden reggeliért, ebédért, uzsonnáért, zsemléért, amit készítettem neked: 0 Ft
- az életemért,amit minden nap neked adok: 0 Ft.
Összesen: 0 Ft

Amikor befejezte, mosolyogva nyújtotta át a cetlit a fiúnak. Agyerek elolvasta és két nagy könnycsepp gördült ki a szeméből.
Szívére szorította a papírost és a saját számlájára ezt írta: FIZETVE

 

Én meg itt vagyok a papírjaimmal, kétségek közt, ki is vagyok én?

Kellek-e még valahová?

Ekkor érdemes újraolvasni egy virtuális ismerősöm sorait.  Ld. köv.

WYW Globál Directory Hun-Web Katalógus és Kereső Linkgyujtemény.etabor.net

hlminibanner.jpg


süti beállítások módosítása