Gyesmellékes

Ha gyesen vagy, és már kevesled a garantált huszonezret, itt a helyed! Keressünk együtt megoldást! Ha tetszik a tartalom, tedd a könyvjelzők közé az RSS kapcsoló segítségével!

3 hónap, amely megváltoztathatja életed!

Értékem a Google szerint

Tedd a kedvencek közé

Címkék

állás (22) anya (27) főállású (17) gyes (26) mellékállás (17) mellékes (16) munka (25) munkavállaló (18) női (23) szerepek (21) Címkefelhő

Ajánló

Mennyit ér a nő sokadik rész

2008.01.15. 18:18 - Ányó

Címkék: munka modell anya önkormányzat projekt állás házimunka jogosítvány kutatási asszisztens munkatárs főállású senior kísérleti

A hivatalok meg én



Most muszáj visszatérnem a már korábban jól kitárgyalt témához.

Gyeses anyukaként megtapasztalhattam, mennyire nem egyszerű bármit is elintézni a hivatalokban. Épp tegnap is volt egy körünk:(

Hogy túl tudjam tenni
rajta magam a lehető leghamarabb, elővettem egy régebben kapott e-mailt.

Milyen jó, hogy többféle társasággal kapcsolatban vagyok:) Ha jól emlékszem, mindegyik listán megkaptam:)

Kicsit szebbé fogalmaztam, magyarosabbá.

Csak egy anya?



Egy nőtől, miközben jogosítványát újította meg egy önkormányzati hivatalban, az adatfelvételt végző hölgy megkérdezte, hogy mi a nő jelenlegi foglalkozása.

A megkérdezett egy ideig tétovázott. Bizonytalan volt, hová is sorolja magát.

- Arra gondolok - magyarázta az irodai dolgozó - van-e munkája, vagy csak...

- Természeten van munkám! - csattant fel a nő. Anya vagyok.

- Nincs anya kategóriánk a foglalkozások között. A háztartásbeli fedi le ezt- mondta az adategyeztető segítőkészen.


Már el is felejtettem ezt a történetet, mígnem egyik nap ugyanilyen helyzetben találtam magam a városházán. A hivatalnok nyilvánvalóan egy karrierista nő volt.
Magabiztosan, hatékonyan dolgozott, olyan jól csengő címet viselt, mint amilyen a hivatali kikérdező vagy városi adatfelvevő :)

- Mi a foglalkozása? - kérdezte a nő.

Mi késztetett arra, hogy ezt mondjam, nem tudom. A szavak egyszerűen kibuggyantak belőlem:

-Gyermekfejlődési és emberi kapcsolatok területén dolgozom társkutatóként.

A hivatalnok abbahagyta a munkát, golyóstolla megállt a levegőben. Felnézett, mint aki rosszul hall. 

Megismételtem, lassan, kihangsúlyozva a leglényegesebb szavakat. Aztán csodálkozva láttam, hogy ezt mind leírta nagy fekete betűkkel a hivatalos kérdőívre.

Megkérdezhetem - folytatta -, egész pontosan mit csinál ezen a területen?

Hűvösen, az izgalom legkisebb jele nélkül a hangomban, magamat szinte kívülről hallva ezt válaszoltam:

- Folyamatos kutatási programban veszek részt (melyik anya nem?) laboratóriumban és terepen is (normálisan ezt mondtam volna, kinn és benn).
Dolgozom  a felettesemnek (elsőként az Úrnak, aztán egész családomnak), és van már négy kreditem is (mindegyik lány).

Természetesen a munkámhoz tartozó tevékenység igényli a legtöbb figyelmet az ember-szakmákban (melyik anya tagadja?), és gyakran dolgozom 14 órát egy nap (inkább 24-et).

Ebben a munkában jóval több  a kihívás, mint más "átlagos" foglalkozásoknál. A jutalom inkább a megelégedettség, mint pusztán  a pénz - fejeztem be.

Érzékelhetően folyamatosan nőtt az elismerés a hivatalnok hangjában, amint kitöltötte a nyomtatványt. Felállt és személyesen kísért az ajtóig.

Miközben hazafelé vezettem, fényes új karrierem lebegett a szemem előtt.

Otthon 13, 7 és 3 éves labor-asszisztenseim üdvözöltek. Az emeletről hallottam gyermekfejlesztési programunk új (6 hónapos) kísérleti modelljét, amint új hangmintáit próbálgatja.

Úgy éreztem, ütést mértem a bürokráciára!

Hivatalos feljegyzés készült rólam, és egy, az emeberek által elfogadhatóbb foglalkozásról.

Micsoda pompás pálya!

Különösen ha van egy titulus az ajtón:
teheti pl. a nagymamákat senior kutatási munkatárssá a gyermekfejlesztési és emberi kapcsolatok területén, a dédnagymamákat pedig a seniorok ellenőreivé?
Szerintem igen!
Még azt is gondolom, hogy a nagynénik kutatási munkatárs asszisztenssé léphetnének elő!






WYW Globál Directory Hun-Web Katalógus és Kereső Linkgyujtemény.etabor.net

hlminibanner.jpg


süti beállítások módosítása